Sporządzanie protokołów zgromadzeń wspólnot mieszkaniowych
Sporządzanie protokołów zgromadzeń wspólnot mieszkaniowych jest jedną z istotnych czynności notarialnych, która ma na celu nadanie zgromadzeniu formalnego charakteru oraz zapewnienie, że podjęte uchwały mają moc prawną. Udział notariusza w procesie sporządzania protokołu gwarantuje zgodność przebiegu zgromadzenia z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą o własności lokali. Protokół stanowi oficjalny dokument poświadczający przebieg zgromadzenia i podjęte uchwały. Jest to co niezbędne do ich późniejszego wdrożenia i egzekwowania. Przed przystąpieniem do sporządzania protokołu, notariusz podejmuje szereg czynności przygotowawczych. Wspólnota mieszkaniowa zobowiązana jest do poinformowania notariusza o terminie, miejscu oraz porządku obrad zgromadzenia. Notariusz zapoznaje się z treścią planowanych uchwał oraz innymi dokumentami związanymi ze zgromadzeniem. Na tym etapie istotne jest również ustalenie, kto będzie przewodniczącym zgromadzenia oraz w jaki sposób będą podejmowane uchwały (np. głosowanie jawne lub tajne).
Sporządzanie protokołów zgromadzeń wspólnot mieszkaniowych
Kancelaria Notarialna Amelii Pachuckiej-Kutrzuby w Lublinie zajmuje się sporządzaniem:
aktów notarialnych darowizn, sprzedaży, zamiany nieruchomości, zniesienia współwłasności
oświadczeń o ustanowieniu hipoteki lub służebności,
aktów notarialnych umów majątkowych małżeńskich,
aktów notarialnych działu spadku ,
testamentów, w tym testamentów z zapisami windykacyjnymi,
pełnomocnictw ,
aktów poświadczenia dziedziczenia,
protokołów ze zgromadzeń wspólników/walnych zgromadzeń akcjonariuszy,
umów/ statutów spółek, np. spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej
podziałów majątku wspólnego małżonków